
|
|
|
.:به نام خدا:.
یکه تاز میان وزن ها!
باز هم نام Honda و شاسی های عجبیش، این بار هم یک شاسی سبک و جمع و جور خالی از نقص که تعادلی
مثال زدنی را به همراه دارد و عامل جذب موتور سواران به سمت CBR600RR شده. جالب است بدانید هیچ موتوری
در حجم 600cc در مسابقات جهانی سوپر اسپرت ها و AMA به اندازه 600RR افتخار کسب نکرده!
در این مدل Honda سیستم ترمز ABS را به این موتور اضافه کرده که کارایی ترمز ها را تا حد زیادی بالا می برد و
جایگاه 600RR در میان رقیبانش تثبیت می کند.
در مورد ظاهر موتور نیز از نظر من زیباترین 600cc است که از تماشای آن سیر نمی شوید! که در مدل 2012 رنگ ها
و طرح های بسیار زیبایی در اختیار خریداران برای انتخاب دارد.
بیش از نیم قرن تجربه مهندسین Honda در وجود این موتور نهفته است که از دم تا دماغ موتور از بهترین تکنولوژی
ها استفاده شده.
Honda Electronic Steering Damper (HESD):
برای اولین بار در جهان Honda سیستمی تعبیه کرده که کنترل فرمان در سرعت های مختلف و شتاب
تغییر می کند!!! این سیستم برای سواری هیجان انگیزتر، راحتر تر و ایمن تر طراحی شده و برای اولین
بار در موتور رویایی RC211V به کار رفت که "سیستم تعادل فرمان الکترونیکی هوندا" که به اختصار HESD
خوانده می شود نام گرفت. HESD در سرعت های بالا فرمان سفت و قابل اطمینان نگه می دارد و در سرعت
های معمولی آماده هر واکنشی است. کار این سیستم از سیستم تعادل فرمان مکانیکی متفاوت است.
سیستم HESD با اطلاعاتی که از سنسورهایی که در موتور کار رفته و ECU سرعت را تشخیص داده و
هرچه بالاتر باشد سفتر تا از لرزش های احتمالی و لگد زدن های جاده که بسیار دیده ایم باعث تصادف شده
جلوگیری می کند.
می تونید برای توضیح بیشتر این فیلم رو هم دانلود کنید
[فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]
سیستم HESD
از دیگر تکنولوژی های این موتور فریم twin-spar، انژکتور های برنامه ریزی شده در کنار ABS و HESD کار
رقیبان خود را بسیار سخت کرده. همچنین CBR600rr برای کسانی که هم استفاده استریت دارند و هم
در می خواهند در اتوبان ها یکه تازی کنند مناسب است که از مزایای کلی موتور های میان وزن است
که دیگر لازم نیست یک موتور فول سایز و بزرگ که دست و پاگیر است و یا یک موتور ضعیف که قابلیت
مانور بالایی نداشته باشد تهیه کرد.
انجین این اسب با وقار جدیدترین 600cc چهار زمانه در رده موتو اسپرت است که گزارشات
حاکی از حاصل تحقیقات جدید Honda در رده Moto2 تولد این موتور بوده است که نمونه پایه
و اولیه یک انجین Moto2 است که حاصل آن انتفال انواع فن آوری ها به CBR600RR بوده است.
تزریق سوخت دو مرحله ای به کمک انژکتور های Denso که بهینه سازی های بسیاری روی آن صورت
گرفته. احتراق هم به وسیله سیستم کنترل دیجتال ترانزیستوری، مپ 3-D و کارکرد منظم تر به وسیله ECU.
انجین و شاسی CBR600RR
شاید بتوان CBR600RR را در یک جمله وصف کرد:
تعادل میان کارایی و هندلیگ که این موتور را از هم رزمانش متمایز می کند و سواری لذت بخش به راکب می دهد و
وجود ABS که این روزها وجودش بیشتر از پیش احساس می شود و HESD که مانند نگین بر روی این موتور می درخشد.
انجین CBR600RR
مشخصات انجین:
نام:CBR600RR / CBR600RR C-ABS
انجین: 599 سی سی، مایع خنک، 4 سیلندر خطی
ضریب کمپرس:12.2:1
سیستم سوپاپ: DOHC و چهار سوپاپ برای هر سیلندر
سوخت رسانی: انژکتوری از نوع Dual-stage با دریچه های 40mm و انژکتور Denso 12 نقطه ای
احتراق: کنترل شده توسط سنسور با مپ 3-D
گیربکس: شش سرعته با ضریب نزدیک دنده ها!
انتقال قدرت به وسیله زنجیر 525حلقه
نسخه اولیه CBR600RR برای مسابقات Moto2
مشخصات سیستم تعلیق:
جلو: کمک معکوس 41mm از نوع HMAS با قابلیت تنظیم فشرده سازی نوسانات کم و بازگشت با جای اوا
عقب: تک کمک اتصالی با ویژگی های بالا
مشخصات ترمز:
جلو: دو دیسک 310mm چهار پیستون
عقب: تک دیسک 220mm+ آپشن ABS
دیگر مشخصات:
سایز تایر جلو:120/70ZR-17 رادیال
سایز تایر عقب: 180/55ZR-17 رادیال
فاصله محور عقب و جلو:53.9 اینچ
حداکثر قدرت: 118 اسب بخار در 13500rpm
حداکثز گشتاور: 66 نیوتن متر در 11250rpm
ارتفاع زین: 820mm
وزن تر: 156kg
ظرفیت باک 18.2 لیتر
ترجمه و نوشته:Classified
کپی و برداشت از این مطلب بدون کسب اجازه از نویسنده ممنوع می باشد
ویرایش توسط 02109002 : 29-05-1391 در ساعت 01:50 قبل از ظهر
نیستم
02109002, 408404, 7thRING, Afshin007, Aka, Ali, ali khoramian, aligsx, Alireza, ali_70, Amir, ARSH, bike, bingo55521, corvette z06, dementor, Erfan Ts, ERFAN-cbr600rr, farshad 54, hyo savar, iman 17, Kami, Kenji, mamrez, marekeh, Milad, Mohammad aghili, Mohammad-94, Mohammad62, morteza_h, moto shiraz, MR.Mousavi, mra680, m_2k2, niracas, nOviA, Ramin, Ramtin Ducati, reza KTM, RIDER, Sajjad GT, shadow, shahin 250cc, shahriar, Shenzo, shgtkd, soroush, suzuki savar, کاوه, yamaha yzf r6, ye_asheq_sangin, حسـن
قدرت موتورو کسی میدونه چند اسبه ؟
یعنی منی که اصلا بدم میاد از ریس و استریت و کلا موتور های کف خواب عاشق اینم ! حتی 1000 رو هم دوست ندارم اما عاشق 600rr هستم
طراحی منحصر به فرد اصلا خیر کننده وحشی و در عین حال شیک
فقط یه سوال دلیل خاصی داشته که کمک جلو معکوس نیست ؟ من تو این کلاس اکثرا که دیدم کمک ها معکوس بودن اما این اینطور نیست داستان خاصی داره ؟
یعنی واقعا حال کردم با این تیکه ! حقیقت مطلبیکه تاز میان وزن ها!
اگه جا داشت 10 بار بیشتر تشکر میکردم
ممنون
Find A Way Or Fade Away
لوازم ایمنی موتور کراس و اندرو
نویا جان شاید اون 2012 نباشه
اینو نگاه
2012 Honda CBR 600RR
September 24th, 2011 -
Comments Off
In addition to introducing [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ], Honda launched the 2012 Honda CBR 600RR with a new color choice Victory Red / Ross White.The new color options offered Honda on the 2012 Honda CBR 600RR is Victory Red / Ross White. The graphics are attached to the fairing to the tank described the white line that resembles the logo of the single wing which has become an icon of the Japanese manufacturer.
Changes made only limited to the addition of Honda’s color. Chassis, engine and suspension are the same as the previous model. On the machine, still carrying the 2012 Honda CBR 600RR 600cc liquid-cooled 4-stroke. This machine is claimed to be capable of spewing power to 118 hp at 13,500 rpm and 66 Nm of torque at 11,250 rpm.
In Honda’s system offers a Combined ABS braking and non-ABS. While the features of the Honda Electronic Steering Damper (HESD) which is also used in motor racing in the MotoGP event RV211V retained. That’s a little review about the 2012 Honda CBR 600RR.
منبع : http://rettwit.com/2011/09/2012-honda-cbr-600rr.html
Aka, bike, Classified, mamrez
شرمنده بابت کم و کسری هایی که داشت، بیشتر منابع عکس و مطلب مسدود هستند و وی پی بنده تموم شده!
ممنون از نظرات دوستان
مدیر عزیز بعضی مشخصات رو فراموش کرده بودم بی زحمت اگه میشه اضافه کنید
حداکثر قدرت: 118 اسب بخار در 13500rpm
حداکثز گشتاور: 66 نیوتن متر در 11250rpm
ارتفاع زین: 820mm
وزن تر: 156kg
ظرفیت باک 18.2 لیتر
ویرایش توسط Classified : 14-08-1390 در ساعت 02:55 قبل از ظهر
نیستم
CBR600rr از سال 2007 تا 2012 از یک انجین استفاده میکنه. 118 اسب قدرت انجین به تنهایی هستش نه قدرتی که به چرخ عقب میرسه. قدرتی که به چرخ عقب میرسه مهمه.
دوستان می تونین دوباره عکسارو آپ کنین
هیچکدوم باز نمی شن
10 ماه زندگی 2 ماه عشق!!
التماس دعا در این 2 ماه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)
قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران
علاقه مندي ها (Bookmarks)