FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15

موضوع: بزرگترین دوئل 250 cc چاپ شد...

  1. #1

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض بزرگترین دوئل 250 cc چاپ شد...

    بعد از حدود 2 سال تجربه سواری با موتورهایی مثل (دایلیم--مگللی--هیوسانگ--نینجا) تصمیم گرفته شد که این تجربه ها و اطلاعات در مقاله ای چاپ بشه...
    که با تلاش چنتا از دوستان این کار انجام شد
    امروز یعنی 29/02/91 جمعه میتونید مطلب چاپ شده رو در هفته نامه (خودرو امروز) به قیمت 1000تومان خریداری کنید
    با توجه به سالگرد هفته نامه در 32 صفحه که ویزه نامه تلقی شد مطلبه ارسالیمون چاپ شد
    تا الان که من امار دارم از استقبال خوبی برخوردار شده ...
    این مطالب به همراه عکس موتورهای خودمون در واقه حقایق و اطلاع رسانیه خوبی در مورد این 4 موتور مطرح تو بازار شده
    تا 1 هفته فرصت دارید تا از دکه های روزنامه فروشی تهیه و مطالعه داشته باشید
    یک جمع بندی کلی از این موتورها و مقایسه انجام دادیم و کلا 2 صفحه چاپ رسید که برای کسانی که زیاد اشنایی ندارن بسیار مفیده...
    امیدوارم تونسته باشیم تا حدودی مفید بوده باشیم و کمال استفاده رو کرده باشید.
    با تشکر از دوستان و کسایی که همراهیم کردن و همینطور بچه های پرشین

    ---------- Post added at 03:49 PM ---------- Previous post was at 03:30 PM ----------

    تمام عکس موتورای بچه های پرشین در تور های طالقان و راحت اباد و در محل درگ ها و بعضی از موتور های غریبه به دور از فروم چاپ شده ...
    ویرایش توسط K.I.A : 29-02-1391 در ساعت 02:55 بعد از ظهر
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....


  2. #2

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    نوشته ها
    971
    تشکر
    1,707
    Last Online
    05-09-1397 @ 09:42 قبل از ظهر

    پیش فرض

    کیا وافعا ممنون ,

    یه سوال می تونی بپرسی که بعد از این یه هفته , هفته نامه به ما اجازه میده که نسخه pdf رو بذاریم رو سایت؟ یعنی اونا فایل pdf رو به ما بدن
    من آگاهم از می‌گساریِ پنهان زاهد// و اندرزش از پاکی آب، نزد خلایق


    هاینریش هاینه, شاعر آلمانی

  3. تعداد 5 کاربر از Amir برای این پست تشکر کرده اند.


  4. #3

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض

    اوکی امیر جان حتما میپرسم دیگه کم و زیادشو خواننده ها ببخشن دفعه ی دیگه بهترشو میدیم برا چاپ تجربه اول بود
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....

  5. تعداد 8 کاربر از K.I.A برای این پست تشکر کرده اند.


  6. #4

    موتور سوار

    نوشته ها
    1,577
    تشکر
    542
    Last Online
    13-08-1400 @ 12:29 قبل از ظهر

    پیش فرض

    اگر میشه اسکن کن از صفحه مجله توی تاپیک قرار بده

  7. تعداد 2 کاربر از Sination برای این پست تشکر کرده اند.


  8. #5

    کارشناس موتورهای آفرودی

    محل سکونت
    تهران
    شغل و حرفه
    Motorcycle enthusiast
    نوشته ها
    2,255
    تشکر
    1,732
    علاقمند به موتورهای دومنظوره
    Last Online
    17-12-1401 @ 07:05 بعد از ظهر

    پیش فرض

    مجله که چاپ شد رفت ( اصلاحیه هم که داره ) مطلبو بزار بالا بخونیم ببینیم چیه 4 تا گیرم ما بدیم ))))

  9. تعداد 2 کاربر از نیما نادری برای این پست تشکر کرده اند.


  10. #6

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نه نیما جان به اطلاعات شما نمیرسه اما تا یک هفته میتونید این هفته نامه رو بخرید به مبلغ 1000 تومن و بخونید
    متاسفانه تا حدود 2 هفته امکانه رو سایت گذاشتنش نیست.
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....

  11. کاربر زیر از K.I.A برای این پست تشکر کرده است

    Ali

  12. #7

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    سبزوار
    نوع موتور
    یادش به خیر
    شغل و حرفه
    حنما بیا پیج اینستام Mr.Aryaie
    نوشته ها
    3,174
    تشکر
    4,941
    علاقمند به موتورهای کراس
    Last Online
    14-08-1402 @ 01:28 بعد از ظهر

    پیش فرض رقابت بهترین 250 سی‌سی‌های 2011

    بزرگترین دوئل 250 cc چاپ شد...-5f16d4a28dbfcdce068438fed98db611_xl-jpg

    موتورسیکلت‌‌های کلاس 250 یکی از پایه‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. در حقیقت این موتورها را بیشتر برای آماتورها و نوآموزان مسابقات موتوری معرفی می‌کنند. مدل‌هایی که به زعم بسیاری، آنچنان توانایی خاصی ندارند. اما در این تست میدانی خواهید دید که سه دستگاه از بهترین‌های این کلاس چه گرد و خاکی به پا می‌کنند. در این میدان مبارزه، کاوازاکی ژاپن با مدل نینجا 250R، هم‌وطنش هوندا با CBR250R و هیوسانگ کره‌ای با GT250 دیده می‌شوند. این تست میدانی را برای علاقه‌مندان به شروع موتورسیکلت‌سواری توصیه می‌کنیم.

    مانند همیشه پیش از اعلام نتایج بیایید تک‌تک آنها را مورد بررسی قرار دهیم:

    Honda CBR250R
    باز هم هوندا و باز هم سی‌بی‌آر تمام نشدنی. این بار نخستین فرزند از این خانواده پرافتخار را می‌بینیم. تولید نمونه اولیه آن از 1986 آغاز شد و تا 1996 ادامه پیدا کرد. بعد از آن درست با شروع سال 2011، سری جدید این موتور با پسوند R وارد بازار شد.
    هوندای ژاپنی به دلیل حضور دیگر مدل‌های سنگین در خط تولیدش، ساخت این مدل را به کارخانه‌هایی در هند و تایلند واگذار کرد. حجم دقیق پیشرانه فوق دقیقاً 249.5 سی‌سی اعلام شده و آرایش آن تک سیلندر به همراه 4 سوپاپ است. این پیشرانه‌ آب‌خنک توسط سیستم خودکار برنامه‌ریزی پاشش PGM-FI کار می‌کند. قطر 76 میلی‌متری این سیلندر باعث شده تا ضریب تراکم آن 10.7 بر یک باشد. همین امر کافیست تا سرعت نهایی آن به مرز 146.8 کیلومتر در ساعت نیز برسد.
    برای سیستم تعلیق محور جلوی این موتور از بازو‌های تلسکوپی غیر منعطف 37 میلی‌متری استفاده شده است. این در حالی است که در محور عقب باله‌های چند پیونده 5 اتصالی دیده می‌شود. ترمزهای آن بر حسب انتخاب مشتری می‌توانند از نوع ABS یا دیسک‌های هیدرولیک باشند. تایر جلو 110/70 و تایر عقب 140/70 هر دو 17 اینچی هستند.
    فاصله بین دو چرخ آن 1370 میلی‌متر شده است. این در حالی است که طول، عرض و ارتفا‌ع‌اش نیز به 2035، 720 و 1125 میلی‌متر و دست آخر بلندی صندلی آن 780 اعلام شده است. وزن خالص آن با توجه به وجود و یا عدم وجود ABS به ترتیب 165 یا 153 کیلوگرم می‌شود. با مصرف میانگینی معادل 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر و باکی 13 لیتری، نگرانی از بابت اتمام سوخت نخواهد بود.

    Kawasaki Ninja 250R
    دیگر ژاپنی حاضر در این جمع سه نفره، کاوازاکی شیردل است. او را با محصولی ابتدایی اما خارق‌العاده می‌بینیم. داستان تولید این موتور به سال 1983 برمی‌گردد. کاوازاکی از همان ابتدا این محصول خود را یک نمونه ساده مسابقه‌ای با خواص اقتصادی مطرح کرد. نسل چهارم این موتور سال 2008 روی کار آمد.
    مدل فوق نیز یکی از تولیدات همین نسل محسوب می‌شود. علاقه‌مندان حتماً می‌دانند که نام دیگر این موتور EX-250 است. موتوری که مجهز به یک پیشرانه هواخنک 249 سی‌سی تک سیلندر DOHC (دو میل‌سوپاپ روی سیلندر) است. قطر سیلندر گفته شده 62 میلی‌متر است که باعث شده ضریب تراکم به 11.6 بر یک برسد.
    نینجای مذکور از کاربراتورهای Keihin برای ترکیب سوخت و هوا بهره می‌برد. برای سیستم احتراق و جرقه‌زنی از مکانیزم‌های الکترونیک بهره گرفته شده است. کاوازاکی اعلام کرد که سوخت مورد نظر برای این موتور می‌بایست حداقل با اکتان 87 باشد.
    جعبه‌دنده شش سرعته با کلاچ غیر خشک کابلی است. فرم اصلی شامل‌ لول‌های توخالی می‌شود. تعلیق محور جلو تلسکوپی هیدرولیک و تعلیق محور عقب 5 نقطه‌ای ضد شوک است. تایر جلو و عقب این موتور به ترتیب 110/70 و 130/70 هر دو 17 اینچی هستند. فاصله بین دو محور آن 1400 و طول، عرض و ارتفاعش 2090، 710 و 1110 میلی‌متر اعلام شده است. وزن خالص این موتور 153 و وزن نهایی آن 170 کیلوگرم اعلام شده است.

    Hyosung GT250R
    آخرین رقیب این میدان، کره‌ای نام‌ آشنا است. هیوسانگ با عرضه این محصول توانست خود را بین بزرگان قرار دهد.
    این موتور با پیشرانه تک‌سیلندر 249 سی‌سی‌ هواخنک ساخت ژاپن تولید شده است. جعبه‌دنده‌اش 5 سرعته دستی با کلاچ غیر خشک است.
    سیستم تعلیق محور جلو 41 میلی‌متری چنگالی و تعلیق محور عقب پیشگیرنده جاذب ضربه است. تایرهای جلو و عقب 110/70 و 150/70 به اندازه 17 اینچی هستند. فاصله بین دو چرخ آن 1445 میلی‌متر اعلام شده است. طول، عرض و ارتفاع این هیوسانگ ساده به ترتیب 2080، 655 و 1090 میلی‌متر خواهد بود. با صندلی راکب به بلندی 780 میلی‌متری به صورت مناسبی می توان روی فرمان تسلط داشت. وزن این موتور بین 168 تا 180 کیلوگرم متغیر است. دست آخر بدانید با باک پر 17 لیتری و مصرف 3.4 لیتر در هر 100 کیلومتری این موتور می‌توانید تا حدود 500 کیلومتر برانید.

    نتایج خروجی
    با توجه با ثابت بودن حجم پیشرانه‌‌ها، این مهندسی طراحی است که نقش اصلی را ایفا می‌کند. بعد از قرارگیری موتورها روی تسمه‌‌های Dyno، قدرت و گشتاور آنها اندازه‌‌گیری شد.

    کاوازاکی نینجا با 24.9 اسب‌بخار نیرو در دور موتور 10 هزار و 250 دور در دقیقه نفر اول

    هیوسانگ
    با 24 اسب‌بخار در دور موتور 10 هزار دور در دقیقه دوم شد

    در عین ناباوری
    هوندا با 22.6 اسب‌بخار نیرو در دور موتور 9 هزار و 250 مقام سوم را کسب کرده است.



    منبع : دنیای خودرو
    بزرگترین دوئل 250 cc چاپ شد... تصاویر پیوست شده
    روابط خوب مانند عقربه های ساعت هستند آنها فقط گاهی اوقات همدیگر را ملاقات میکنند اما همیشه باهم هستند . . .

    [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]

    [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]


  13. تعداد 10 کاربر از 02109002 برای این پست تشکر کرده اند.


  14. #8

    Banned

    محل سکونت
    Pasteur Square
    نوع موتور
    Hyosung GT250R & Ravan 200
    نوشته ها
    55
    تشکر
    11,922
    Last Online
    31-06-1393 @ 03:55 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 02109002 نمایش پست ها
    کاوازاکی نینجا با 24.9 اسب‌بخار نیرو در دور موتور 10 هزار و 250 دور در دقیقه نفر اول

    هیوسانگ با 24 اسب‌بخار در دور موتور 10 هزار دور در دقیقه دوم شد

    در عین ناباوری هوندا با 22.6 اسب‌بخار نیرو در دور موتور 9 هزار و 250 مقام سوم را کسب کرده است.
    کی گفته 24.9 اسب نینجا؟
    یا هیو و هوندا؟؟ اشتباه این مطلب

  15. تعداد 4 کاربر از Kami برای این پست تشکر کرده اند.


  16. #9

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    سبزوار
    نوع موتور
    یادش به خیر
    شغل و حرفه
    حنما بیا پیج اینستام Mr.Aryaie
    نوشته ها
    3,174
    تشکر
    4,941
    علاقمند به موتورهای کراس
    Last Online
    14-08-1402 @ 01:28 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط **** نمایش پست ها
    کی گفته 24.9 اسب نینجا؟
    یا هیو و هوندا؟؟ اشتباه این مطلب
    امکان اشتباه بودن مطلب هست ****** جان ، برای اطلاعات کاملتر به لینک منبع برو

    [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]
    روابط خوب مانند عقربه های ساعت هستند آنها فقط گاهی اوقات همدیگر را ملاقات میکنند اما همیشه باهم هستند . . .

    [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]

    [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ]


  17. کاربر زیر از 02109002 برای این پست تشکر کرده است

    Ali

  18. #10

    همکار سابق

    محل سکونت
    tehran
    نوع موتور
    Hyosung GT250R/QM200
    شغل و حرفه
    توليد اجاق گاز خانگي
    نوشته ها
    703
    تشکر
    5,636
    علاقمند به موتورهای ریس
    Last Online
    25-11-1397 @ 04:37 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 02109002 نمایش پست ها
    Kawasaki Ninja 250R
    نقل قول نوشته اصلی توسط 02109002 نمایش پست ها
    موتوری که مجهز به یک پیشرانه هواخنک 249 سی‌سی تک سیلندر
    نقل قول نوشته اصلی توسط 02109002 نمایش پست ها
    Hyosung GT250R
    نقل قول نوشته اصلی توسط 02109002 نمایش پست ها
    این موتور با پیشرانه تک‌سیلندر 249 سی‌سی‌ هواخنک
    دوست عزیز انجین نینجا دوسیلندر خطی آب خنک و هیو دو سیلندر وی شکل روغن خنک هستش لطفا بیشتر رو مطالبی که میفرستید دقت کنید.
    I dont ride a bike to add days to my life
    I ride a bike to add life to my days

  19. تعداد 3 کاربر از mehran برای این پست تشکر کرده اند.


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 07:27 قبل از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا