FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20

موضوع: تفاوت انجین موتور سیکلت با ماشین

  1. #1

    موتور سوار

    محل سکونت
    یزد - ابرکوه
    نوع موتور
    Bajaj Pulse 135LS & kawasaki zzr400
    شغل و حرفه
    محصل و مربی اسکیت
    نوشته ها
    175
    تشکر
    145
    علاقمند به موتورهای ریس
    Last Online
    12-04-1395 @ 05:55 بعد از ظهر

    Post تفاوت انجین موتور سیکلت با ماشین

    سلام به همگی
    من چند وقته یک سوال ذهنمو مشغول کرده می خاستم ببینم چرا دور موتور انجیم ماشین بالا تر از 8000 نیست ولی موتور سیکلت دور موتورش تا 16000 میاد بالا

  2. تعداد 4 کاربر از sadegh75 برای این پست تشکر کرده اند.


  3. #2

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sadegh75 نمایش پست ها
    سلام به همگی
    من چند وقته یک سوال ذهنمو مشغول کرده می خاستم ببینم چرا دور موتور انجیم ماشین بالا تر از 8000 نیست ولی موتور سیکلت دور موتورش تا 16000 میاد بالا
    دوست عزیز خیلی از عوامل دخیله:
    نوعه ارایش سیلندر /نسبت تراکم/نوعه برق رسانی/نوعه سوخت رسانی/کاربرد/ .....
    معمولا وسیله های اسپرت چه موتور چه ماشین برای رسیدن به حداکثر قدرت و سرعت و حس رانندگی اسپرت و لذت بخش از تمامه راندمانه کاریه خودشون برای بهتر بودن استفاده میکنن/
    نمونش خودرو های فرمول 1 تو بعضی از کلاسا تا 20000 بیست هزار دور در دقیقه دور گیری دارن!!! و یا جی پی تا 18000 !!!! اینا همه دوره بالا کار میکنن...
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....

  4. تعداد 13 کاربر از K.I.A برای این پست تشکر کرده اند.


  5. #3

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران_جنت آباد
    نوع موتور
    pulse 200 black
    نوشته ها
    1,217
    تشکر
    6,924
    علاقمند به موتورهای ریس
    Last Online
    12-02-1400 @ 09:35 بعد از ظهر

    پیش فرض

    این راسته که هر چه قدر دور موتور بالاتر باشه مثلا همین 12000 شتاب کمتر ولی سرعت بیشتره؟!!؟؟!؟
    عاشق اون دیالوگ فیلم پینوکیوم که پدرژپتومیگه:چوبی بمون آدماازسنگن...!

  6. تعداد 2 کاربر از matrixaidin برای این پست تشکر کرده اند.


  7. #4

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط matrixaidin نمایش پست ها
    این راسته که هر چه قدر دور موتور بالاتر باشه مثلا همین 12000 شتاب کمتر ولی سرعت بیشتره؟!!؟؟!؟
    خیر باز هم شرایطه دیگه دخیله :
    مثله گشتاور و اسب بخار در دور خاص/نوعه گیربکس و ضریب دنده/اندازه ی خورشیدی و سایز لاستیکا و.........
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....

  8. تعداد 9 کاربر از K.I.A برای این پست تشکر کرده اند.


  9. #5

    موتور سوار

    محل سکونت
    تهران
    نوع موتور
    Pulse 220F
    نوشته ها
    564
    تشکر
    1,943
    علاقمند به موتورهای هیچکدام
    Last Online
    27-04-1398 @ 03:06 بعد از ظهر

    پیش فرض

    سلام
    حرف های کیا جان کاملا درست میباشد دوستان
    حجمی که یک ماشین داره و همچنین مطعلقاتی که یک ماشین سواری داره خیلی تفوات داره با موتور سیکلت
    تنش وارد شده به موتور و ظربات اون هم فرق داره
    این تفاوت توی ماشین های دیزل به مراتب بیشتر خواهد بود . . .گشتاور و نسبت تراکم توی دور موتور ها خیلی تاثیر داره
    توی ماشین های عادی که برای عموم مردم نیاز استفاده هست اصلا لزومی نداره خرج های کلان بشه تا قطعات بتونن تحمل کنن همچین دور های سنگین و گشتاور هایی رو . . .
    همیشه موتورها بسته به نیاز و مصرف طراحی میشن . . .چه موتور ماشین چه موتور (موتور سیکلت) و موتور خودروهایسنگین
    توی تقویت ها هم خیلی بخوان به موتور ماشین دور اضافه کنن ماکسیمم 1500 دور هست که باید خیلی تغیرات داده بشه
    موتور سیکلت ها نیاز به سرعت و شتاب دارن و اصلا گشتاور ملاک مهمی نیست پی میتونن دور موتور رو بالا ببرن. . .
    موفق باشین
    بسته به لیاقتت و شعورت برات وقت میزارم و نظر میدم/بسته به پشتکارت و همکاریت و همفکریت
    اگه نوشته ی مفیدی زدی ازت تشکر میکنم پس توقع بیجا نداشته باش و به خودت مغرور نشو
    نوشته مفید شامل چی میشه:بار علمی . . .فنی . . .هنری . . .و خلاقیتی
    لازم نیست به جایگاهی که داری ازت تشکر کنم/لازم نیست هر تایپیکی که زدی ازش تشکر کنم

  10. تعداد 6 کاربر از mra680 برای این پست تشکر کرده اند.


  11. #6

    موتور سوار

    محل سکونت
    Tehran
    نوع موتور
    Honda CBR150R - Kawasaki Ninja 300 SE
    نوشته ها
    287
    تشکر
    387
    علاقمند به موتورهای ریس
    Last Online
    03-12-1394 @ 12:41 بعد از ظهر

    پیش فرض

    سلام


    در مورد سوال دوستمون یه چیزی عرض کنم و اگه اشتباه میکنم دوستان اصلاحش کنن



    در موتورسیکلت دور موتور بالا هستش و کلا سیستم انجین طوری هستش که خوب دور بگیره و قدرت بالایی تولید کنه

    اما در ماشین این طوری نیستو به خاطر حجم بالاتر و اصطحلاک کمتر ، دور موتور کمتر هستش

    در موتورسیکلت ، گشتاور پایینه و قدرت موتور بالا ، در این حالت شتاب و سرعت خیلی زیاد هستش ، اما موتور کشش نداره
    مثله خودروهای فرمول 1

    به این خاطر که وزن موتورسیکلت کم هستش و معمولا برای حداکثر 2 نفر طراحی شده

    اما در اتومبیل ها چون وزن بالاتر هستش ، گشتاور رو بالا میبرن که ماشین بتونه چند سرنشین به همراه بار رو حمل کنه و زیر فشار وزن کم نیاره

    گشتاور هم معمولا تو دور پایین بدست میاد و دیگه نیازی نیست در ماشین ها دور موتور بالا باشه و این طوری عمر موتور هم افزایش پیدا میکنه
    چون ماشین به هر حال جنبه ی عمومی تری داره نسبت به موتورسیکلت و جنبه های اقتصادیش اهمیت بیشتری داره



    با تشکر

  12. تعداد 7 کاربر از Amir 1986 برای این پست تشکر کرده اند.


  13. #7

    موتور سوار

    نوشته ها
    48
    تشکر
    9
    Last Online
    05-03-1399 @ 02:22 بعد از ظهر

    پیش فرض

    مهمترین چیزیکه اینجا فراموش شده هزینه هستش

    مهمترین عامل در تعیین رد لاین هر موتور میزان تنش های موتور هستش
    مهمترین عوامل ایجاد تنش
    1-دقت تولید
    2-کیفیت قطعات
    3-تکنولژی ساخت

    در راهترین مقایسه شما به سایز و وزن قطعات توجه کنین
    هزینه ساخت یه موتور با حجم و وزن بالا به مراتب بالاتر از یه موتور باحجم پایینتر هستش

    بعد از کیفیت آلیاژهای بکار رفته که نقش مهمی در مقاومت و عمر قطعات موتور دارن یکی دیگه از عوامل مهم بالانس بودن قطعات متحرک موتور هستش
    که هرچی سرعت این قطعات بالاتر باشه بالانس بهتری رو میطلبه
    شما موتور پیکان رو در نظر بگیرین
    همینجوری بدون کیفیت میندازن بیرون"شما میتونین ببرین پیستون"شاتون"میلنگ"فلایویل و....رو به وسیله افراد ماهر و ابزار دقیقشون تا حدود 7000 دور
    بالانش کنین"حالا میتونین ببینین اون پیکانیکه تا دیروز توی دور موتور بالای 4000 انگار میخواست بترکه الان چقدر نرمتر و بدون لرزشتر شده
    حالا چرا کارخونه اینکارو نمیکنه؟خوب معلومه,هزینه؛هم هزینه زمان و هم هزینه کاریکه باید انجام بده روی قطعات و با توجه به قیمت خودروییکه دارن عرضه میکنن نمیصرفه در حالیکه شما روی خودرو های لوکس میتونین تا دور موتور 8000 رو بدون دغدغه پر کنن"چون پول این خدمات رو از شما میگیرن
    و همینوطور به مراتب در خودرو های سوپر لوکس یا........

    در موتور سیکلت مهمترین مشکل فضای محدود برای گذاشتن یه موتور باحجم بالاست پس بهترین کار به جای اضافه کردن حجم موتور افزایش کیفیت و تکنولژی تولید موتور در موتور سیکلتهاست

    در مورد گشتاور و قدرت هم که باید عرض کنم قدرت تابع گشتاور است و از فرمول زیر بدست میاد
    گشتاور*دور موتور÷5252=قدرت

    پس اگر ما 2 موتور با طراحی متفاوت داشته باشیم که یکی پیک گشتاورش 20 نیوتن بر متر توی دور موتور 3000 هستش
    و موتور دیگه دقیقا همون گشتاور رو توی دور موتور 5000 داره

    موتور اول قدرتش کمتر از 12 اسب
    موتور دوم قدرتش اندکی بیشتر 19 اسب هستش

    میبینین که اختلاف خیلی زیاد شده ولی......
    ولی شما وقتی موتور دوم رو سوارین همیشه باید با دور موتور بالا حرکت کنین ولی موتور اول رو خیلی راحت میتونین با دور موتور حدود 2000 هم برونین
    پس در نتیجه فشار وارده بر موتور 2 خیلی بالاست ولی از نظر من لذتش به اصطحلاکش میارزه ولی شاید از نظر بعضی ها نصرفه و دوست داشته باشن یک ماشین یا موتورسیکلت بدون خرج و بی دغدغه سوار بشن

    البته هیچ چیز به این راحتی و سادگی که من بیان کردم نیست ولی فکر کنم برای رسوندن موضوع کافی باشه
    باز هم اگر جایی مشکلی بود خوشحال میشم بدونم

  14. تعداد 6 کاربر از jupiter_zeus برای این پست تشکر کرده اند.


  15. #8

    موتور سوار

    محل سکونت
    همدان
    نوع موتور
    EHSAN200cc
    شغل و حرفه
    مهندس و طراح مکانیک خودرو
    نوشته ها
    828
    تشکر
    9,064
    علاقمند به موتورهای کراس
    Last Online
    16-02-1403 @ 12:18 قبل از ظهر

    پیش فرض

    صحبت های کیاجان کاملا درسته به خیلی ازعوامل بستگی داره اینم بگم که درموتورهای بنزینی گشتاورتایک حدی بالا میره وبعدازاون فقط دورداریم ودرموتورهای توربوشارژمقدارگشتاور دردورهای بالاداریم و بازبعدازآن دورداریم.زمانی مابه گشتاورنیازداریم که جسم سنگینی روحرکت بدیم مثلا ماشینی 75kwتوانشه ووزنش 700kgازتقسیم وزن به توان توان وزنی بدست میایدمثلاموتورسیکلتی 20kwتوان ووزنش125kgحالابااین نسبت بایدبدونی که چراموتورسیکلت دوربیشتری داره وماشین دور کمتری داره نسبت به موتورسیکلت .
    گشتاوردرشتاب تاثیر بسزایی داره وهمچنین در ماشین های دیزل شاهد گشتاوربسیاربالایی هستیم

  16. تعداد 3 کاربر از sorush برای این پست تشکر کرده اند.


  17. #9

    موتور سوار

    نوع موتور
    searChinG for cG 125 ReD gojeh
    شغل و حرفه
    noThinG
    نوشته ها
    625
    تشکر
    168
    Last Online
    30-05-1394 @ 12:36 قبل از ظهر

    پیش فرض

    یک چیزی که بارم جالبه بازدهی نسبت به حجمه,مثلا یه آپاچی180 قدرتش حدود 17اسب بخاره,یه پژو405هم حجمش 1800سی سی و قدرتش 97اسب بخاره,حجم انجین ماشین 10برابر موتورسیکلته ولی بازدهیش نه!
    یعنی اگر بازدهیشون یکسان بود موتور 1800سی سی باید 170اسب بخار قدرت میداد ولی انجین ماشین های روز دنیا با حجم 2لیتر(مزدا3) هم حدود150اسب قدرت دارند.
    میخوای منو ببینی پس در لپتاپو ببند.....

  18. تعداد 2 کاربر از RED-LINE برای این پست تشکر کرده اند.


  19. #10

    همـــــــکار ســـــــابـــــــق

    محل سکونت
    تهران-غرب
    نوع موتور
    megelli 250r & hyosung 250gtr for ninja 250r
    شغل و حرفه
    مکانیک هیوندای-دانشجوی مهندسی مکانیک
    نوشته ها
    4,096
    تشکر
    2,087
    Last Online
    23-12-1398 @ 01:33 بعد از ظهر

    پیش فرض

    اون حجم مثله خودروی mg 1800 هست و توین توربو هست و از این حجم حدوده 170 اسب قدرت داره و با مثاله شما جور در میاد اما به شرطه توربو معمولی تا بیشتر انرزیو از حجم بگیره و بازده بیشتری داشته باشه/
    واقعا گشتاور حرکت ساز و شتاب با هر وزنیو تایین میکنه /
    همیشه کلاه بزارید حتی موقع قرار با طرف.....

  20. تعداد 2 کاربر از K.I.A برای این پست تشکر کرده اند.


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 04:05 قبل از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا