FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11

موضوع: تيونينگ انجين‌هاي 125 سي‌سي طرح ويو

Threaded View

  1. #6

    موتور سوار

    محل سکونت
    Esfahan
    نوع موتور
    custom builder custom rider
    شغل و حرفه
    musician
    نوشته ها
    495
    تشکر
    137
    علاقمند به موتورهای مسافرتی
    Last Online
    14-05-1396 @ 01:58 بعد از ظهر

    پیش فرض

    جناب کیا به عنوان شخصی که تجربه ی این کارو داره باید بگم اگه اصولی انجام بشه استحلاکش در حد موتورای عادی هست و دلیلی نداره که استحلاکه موتور زیاد بشه.
    تقویت موتور های سی جی و انجین های شبیه اون(مثل آر کی وی) از سطح ابتدایی تا خفنش شامل این موارد میشه:
    1- افزایش حجم: سیلندر یا تعویض میشه یا توسط سیلندر تراش(نه تراشکار) مقداری گشاد میشه.
    2-شاتون ممکنه نیاز به تغییر داشته باشه. بسته به اینکه شاتون کوتاه باشه یا بلند
    3-سوپاپ ها ممکنه نیاز به تعویض داشته باشند. میشه سوپاپ هارو بزرگتر کرد و روزنه ی سوپاپ رو هم تراشکاری میکنن
    4-رینگ و پیستون تعویض میشه و ممکنه سطحه پیستون نیاز به مقداری تراشکاری داشته باشه.(بسته به نوعه موتور)
    5-سرسیلندر رو یه مقدار تراش میدن. این کار برای افزایش تراکم سیلندر انجام میشه. شخصه این کارو زیاد توصیه نمیکنم
    6-جت یا همون ژیگلور کاربراتور ممکنه نیاز به تعویض داشته باشه(بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه داره. همچنین به میزانه تغییر حجم) پس از تعویض کاربراتور باید از نو تنظیم بشه.
    7-میشه کله کاربراتور رو عوض کرد. اگر شتابدار نباشه از نمونه ی پمپ شتابدار استفاده میشه. از کاربراتور های دیافراگمی هم میتونه استفاده بشه. اما کاربرات های پیستونی نسبت به گاز دادن سریع تر عکس العمل نشون میدن.
    8-گیریبکس موتور میتونه تعویض بشه. 5دنده کردن سی جی تو شهره ما به وفور انجام میشه. یه دفعه یکی از اقوام 6دنده هم کرده بود. البته دنده ی ششمش خیلی بی مصرف بود و به هیچ دردی نمیخورد. اما کارش جالب بود.
    9-موتور های شبه سی جی رو میشه اگزوزشونو دستکاری کرد. (مثل آر کی وی). اینکار برای بهبوده صدای موتور و همچنین خروج راحتتر گاز ها انجام میشه. برای سی جی اصلا پیشنهاد نمیکنم اگزوزش رو دستکاری کنین. همینجوریش صدای کلاغ میده. خداییش خیلی بد صداست.
    10-میشه شمعه موتور با نمونه ی ایرودیوم و سوزنی عوض بشه. توی مصرف سوخت تاثیر داره.
    11-میشه کویل با نمونه ی قویتر عوض بشه. از کویل نیمسوز بعضی از ماشینها هم استفاده میشه.
    12-سی دی آی رو میشه با نمونه ی بهتر عوض کرد. افردی هستند که سی دی آی دستی میسازند. من شخصا تجربه ای در این زمینه ندارم.
    13-برای کاهش حرارت موتور روی موتور های شبه سی جی به راحتی میشه رادیاتور روغن نصب کرد. مثل آر کی وی. کاره ساده ای هست و تغییره ایجاد شده هم محسوسه.
    14-دیگه اگر با همه ی این کارها راضی نشدین میشه رو موتور توربو شارژر نصب کرد. توربویی که واسه این کار استفاده میشه IHI rhb31 هست. من به این توربو دسترسی دارم. قیمتش یکم تنده. اما اگه کسی به خودش میبینه بهم بگه تا براش تهیه کنم.

    اینها فقط برای تقویت انجین بود. در کنار این موارد نیاز به تقویت شاسی و علی الخصوص تر مز ها هم هست
    when i rev up faster....you just shot up bastered!

  2. تعداد 4 کاربر از Magma برای این پست تشکر کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 11:24 قبل از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا