|
|
|
|
|
|

جناب کیا به عنوان شخصی که تجربه ی این کارو داره باید بگم اگه اصولی انجام بشه استحلاکش در حد موتورای عادی هست و دلیلی نداره که استحلاکه موتور زیاد بشه.
تقویت موتور های سی جی و انجین های شبیه اون(مثل آر کی وی) از سطح ابتدایی تا خفنش شامل این موارد میشه:
1- افزایش حجم: سیلندر یا تعویض میشه یا توسط سیلندر تراش(نه تراشکار) مقداری گشاد میشه.
2-شاتون ممکنه نیاز به تغییر داشته باشه. بسته به اینکه شاتون کوتاه باشه یا بلند
3-سوپاپ ها ممکنه نیاز به تعویض داشته باشند. میشه سوپاپ هارو بزرگتر کرد و روزنه ی سوپاپ رو هم تراشکاری میکنن
4-رینگ و پیستون تعویض میشه و ممکنه سطحه پیستون نیاز به مقداری تراشکاری داشته باشه.(بسته به نوعه موتور)
5-سرسیلندر رو یه مقدار تراش میدن. این کار برای افزایش تراکم سیلندر انجام میشه. شخصه این کارو زیاد توصیه نمیکنم
6-جت یا همون ژیگلور کاربراتور ممکنه نیاز به تعویض داشته باشه(بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه داره. همچنین به میزانه تغییر حجم) پس از تعویض کاربراتور باید از نو تنظیم بشه.
7-میشه کله کاربراتور رو عوض کرد. اگر شتابدار نباشه از نمونه ی پمپ شتابدار استفاده میشه. از کاربراتور های دیافراگمی هم میتونه استفاده بشه. اما کاربرات های پیستونی نسبت به گاز دادن سریع تر عکس العمل نشون میدن.
8-گیریبکس موتور میتونه تعویض بشه. 5دنده کردن سی جی تو شهره ما به وفور انجام میشه. یه دفعه یکی از اقوام 6دنده هم کرده بود. البته دنده ی ششمش خیلی بی مصرف بود و به هیچ دردی نمیخورد. اما کارش جالب بود.
9-موتور های شبه سی جی رو میشه اگزوزشونو دستکاری کرد. (مثل آر کی وی). اینکار برای بهبوده صدای موتور و همچنین خروج راحتتر گاز ها انجام میشه. برای سی جی اصلا پیشنهاد نمیکنم اگزوزش رو دستکاری کنین. همینجوریش صدای کلاغ میده. خداییش خیلی بد صداست.
10-میشه شمعه موتور با نمونه ی ایرودیوم و سوزنی عوض بشه. توی مصرف سوخت تاثیر داره.
11-میشه کویل با نمونه ی قویتر عوض بشه. از کویل نیمسوز بعضی از ماشینها هم استفاده میشه.
12-سی دی آی رو میشه با نمونه ی بهتر عوض کرد. افردی هستند که سی دی آی دستی میسازند. من شخصا تجربه ای در این زمینه ندارم.
13-برای کاهش حرارت موتور روی موتور های شبه سی جی به راحتی میشه رادیاتور روغن نصب کرد. مثل آر کی وی. کاره ساده ای هست و تغییره ایجاد شده هم محسوسه.
14-دیگه اگر با همه ی این کارها راضی نشدین میشه رو موتور توربو شارژر نصب کرد. توربویی که واسه این کار استفاده میشه IHI rhb31 هست. من به این توربو دسترسی دارم. قیمتش یکم تنده. اما اگه کسی به خودش میبینه بهم بگه تا براش تهیه کنم.
اینها فقط برای تقویت انجین بود. در کنار این موارد نیاز به تقویت شاسی و علی الخصوص تر مز ها هم هست
when i rev up faster....you just shot up bastered!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)
قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران
علاقه مندي ها (Bookmarks)