FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

نمایش نتایج: از 1 به 10 از 38

موضوع: تایپک جامع gps موبایل!

Threaded View

  1. #11

    موتور سوار

    محل سکونت
    قزوین
    نوع موتور
    خودرو:پژو206فرانسوی تیپ5 تیونینگ شده
    شغل و حرفه
    محصل رشته معماری
    نوشته ها
    929
    تشکر
    1,115
    Last Online
    23-02-1396 @ 01:39 قبل از ظهر

    پیش فرض

    علاوه بر تبدیل نیز باید کالیبره بشن ! اما ارزش رو داره !

    ---------- Post added at 10:27 PM ---------- Previous post was at 10:21 PM ----------

    کالیپره کردن:
    اکنون نرم افزار SmartComGPS را روی گوشی اجرا می کنیم و کشویی گوشی را باز کرده و در منوی GPS گزینه connect را انتخاب میکنیم و در فضای آزاد به مدت حدود 5 دقیقه قرار می دهیم. هرگاه کلمه GPS که در پائین و چپ صفحه به رنگ قرمز نوشته شده، به رنگ سبز در آمد، به این معناست که گیرندگی کامل شده وموقعیت یابی انجام شده است. در این زمان طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع محل و داده های دیگری نظیر سرعت حرکت را نشان میدهد. اما برای اینکه موقعیت ما را روی نقشه دهد نیاز به مرحله بعد داریم.


    ب) نحوه load کردن و کالیبره کردن نقشه روی نرم افزار SmartCom:
    1. نقشه ای با مقیاس مناسب و دقت کافی با فرمت تصویری JPG پیدا می کنیم. (یا نقشه را اسکن می کنیم).
    2. نرم افزار اجرائی ogf2tool.exe را اجرا می کنیم. (این نرم افزار همراه بسته زیپ شده Smartcom وجود دارد).
    3. نام و مسیر فایل jpg نقشه را داده و دکمه پائین وسطی بنام Create ogf2 file را کلیک می کنیم.
    4. فایلی که با پسوند ogf2 ساخته شده را با کابل USB یا بلوتوث در آدرس data/smartcomgps/Maps گوشی کپی می کنیم.
    5. برنامه Smartcom را اجرا کرده از منوی GPS گزینه Connect را انتخاب می کنیم.
    6. وقتی گیرندگی GPS کامل شد (سبز شد) از منوی maps گزینه select map را زده و نقشه مورد نظر را انتخاب می کنیم.
    7. اگر برای اولین بار نقشه را باز می کنید باید آنرا کالیبره کنید (به روش زیر)
    8. روی نقشه یک دایره قرمز رنگ می بینید. با دکمه های تغییر جهت آنرا به یک نقطه مشخص ببرید (مثلاً تقاطع دو خط طول و عرض جغرافیائی مشخص در روی نقشه) و بزرگنمائی کامل بدهید (با دکمه # ) و دایره قرمز را دقیقاً در آن نقطه بگذارید و همانجا ok را بزنید و سپس Add… را مجدداً ok کنید.
    9. Use point روی حالت yes باشد

    10. طول و عرض جغرافیائی صحیح آن نقطه را وارد کنید (مثلاً N36 و E60 بزنید).
    11. از گزینه options گزینه ok را بزنید.
    12. این عمل را حداقل برای 3 نقطه دور از هم تکرار کنید (ترجیحاً تعداد نقاط بیشتر باشد).
    13. اگر نقطه ای اشتباه وارد شده می تواند گزینه use point را No بزنید.
    14. در نهایت گزینه Finish را انتخاب کنید. اکنون نقشه و GPS آماده به کار می باشد.
    15. بهتر است در طی مراحل کالیبره کردن، در مکانی باشید که گیرندگی GPS نداشته باشد.

    نکته: در مورد نقشه هائی که یک منطقه وسیع را شامل شود (مثل ایران) فراموش نکنید که پروجکشن نقشه را در منوی settings.. بطور صحیح وارد کنید.

    اکنون نقشه و GPS آماده به کار می باشد.


    مراحل فوق هرچند ممکن است پیچیده به نظر برسد اما مطمئن باشید ارزشش را دارد!

    در نهایت باید گفت به نظر این حقیر، GPS نوکیا هرچند تمام قابلیت های یک GPS دستی مثل گارمین ویستا را ندارد، اما در عوض قابلیت های اضافه ای دارد: اولا نقشه های راستری (تصویری) به هیچ وجه در گارمین قابل استفاده نیست. ثانیا GPS نوکیا از تکنولوژی جدیدی به نام AGPS (Assisted GPS) بهره می گیرد. در این روش، از مشخصات و ID سلول شبکه همراه کمک گرفته می شود تا GPS سریعتر بتواند موقعیت ماهواره ها را بدست آورد و لذا زمان Start up آن به نحو چشمگیری کاهش میابد.

  2. کاربر زیر از .:ALIREZA NADERI:. برای این پست تشکر کرده است


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 09:32 قبل از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا