FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

نمایش نتایج: از 1 به 10 از 42

موضوع: فلاشر برای موتور سیکلت

Threaded View

  1. #36

    موتور سوار

    محل سکونت
    تهران
    نوع موتور
    ندارم
    شغل و حرفه
    تعمیرکار ، طراح و سازنده سیستمهای برق و الکترونیک
    نوشته ها
    69
    تشکر
    64
    علاقمند به موتورهای هیچکدام
    Last Online
    11-08-1399 @ 04:53 بعد از ظهر

    پیش فرض

    به نام خدا


    سلام علیکم


    خیلی خوشحالم که با دوستی علاقه مند به الکترونیک البته بطور کل کار فنی و با پشتکار بالا آشنا شدم.

    دوست عزیزم بنده یک یک به سئوالات شما پاسخ میدم


    1- تا اونجایی که قبلا برخورد کردم پایه 6 و 3 رله مخابراتی که شما گذاشتید com هست و پایه 2 و 7 نرمال کلوز هست ( آیا من اشتباه میکنم ؟ دقیق نمیدونم )
    شما اشتباه میکنید پایه های رله طبق تقشه فوق بدرستی ذکر شده است که البته میتوانید با سرچ کردن در اینترنت متوجه این مورد بشوید.

    2- اون مقاومت 500 اهم آیا خودش باعث شارژ لایتینگ نمیشه یا باعث تحریک ترانزیستور ؟ ضمنا در بازار فقط 470 و 560 بود که من 560 خریدم ( مشکلی نداره ؟ )

    خیر هیچ تأثیری روی مدار نمیگذارد (البته باعث شارژ اشتباه است). مقاومت 470 و 560 با 500 اهم خیلی فرقی ندارد حتی تا 200 اهم میتوانید استفاده کنید ولی مقاومت کمی داغ میشود.

    3- علت استفاده از ترانزیستور مثبت چیه ؟
    اتومات راهنما برای فعال شدن از برگشت منفی لامپ استفاده و کناتکت میکند که لامپ روشن میشود و چون در اینجا ما منفی و مثبت را توأمان داریم از ترانزیستور مثبت استفاده میکنیم.

    ضمنا بین پایه 4 و 5 رله هم دیود گذاشتم که در مرور زمان رله نسوزه در اثر برگشت جریان . و از ترانزیستور منفی استفاده کردم !!!
    کار خیلی خوبی کردید به این دیود، دیود هرزگزد میگویند که البته در اینجا نیازی نیست چون برگشتی وجود ندارد. اگر از ترانزیستور منفی استفاده کنید در زمان فعال بودن راهنما و فلاشر با هم رله قطع و وصل میشود.

    آیانرم افزاری هست که بشه مدارها رو توش کشید و تست کرد که درسته یا نه ؟؟

    بله چند نرم افزار وجود دارد ولی به نظر من خیلی عملی نیست البته مدار های ساده را جوابگو است.

    و اما تحلیل مدار شما: در مورد پایه های رله ، دیود و ترانزیستور در بالا ذکر شد. پایه های اتوماتیک راهنما باید به مثبت و مصرف کننده متصل شود.

    خروجی های لایتینگ باید به مصرف کننده متصل شود. پایه ها و شماتیک C1815 که اشتباه است.

    این مدار کاملا عملی است به شرط آنکه خوب و تمیز مونتاژ شود و موتور شما از لحاظ سیم کشی و نویز و نوسان مشکلی نداشته باشد.



    موفق باشید
    مهدی عباسی

  2. کاربر زیر از mehdiabbasi1359 برای این پست تشکر کرده است


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 09:24 بعد از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا