FOLLOW INSTAGRAM PAGE
JOIN TELEGRAM GROUP

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بهترین موتور سیکلت‌ها در ایران کدام است؟

  1. #1

    موتور سوار

    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    از ایشان یک بار در یک پست تشکر شده
    Last Online
    11-03-1401 @ 01:44 قبل از ظهر

    پیش فرض بهترین موتور سیکلت‌ها در ایران کدام است؟

    موتور سیکلت ها وسایلی اعجاب انگیزی هستند که برای شما یک سواری پر از هیجان را به ارمغان می آورند. علاقمندان به سواری با موتور سیکلت، پیوسته به دنبال سواری با بهترین مدل از موتور سیکلت های موجود در بازار هستند. انتخاب بهترین موتورسیکلت موجود در بازار، کار سختی نیست؛ لذا این انتخاب به علاقه ی موتور سوار و میزان پولی که برای خرید موتورسیکلت هزینه میکند، بستگی دارد. هرچند که بسیاری از مدل های جدید موتورسیکلت به دلیل هزینه های بالای گمرک در تعداد اندکی در ایران موجود هستند.


    بهترین موتورسیکلت، موتوری است که وزن کمی داشته باشد، ارتفاع صندلی آن کم بوده و ترمز و دنده در تعامل با یکدیگر باشند تا راننده بتواند یک سواری بی نظیر را تجربه کند.


    موتور سیکلت ها از نظر استفاده چند نوع هستند؟
    موتورها از نظر نوع استفاده به چند دسته تقسیم می شوند:


    موتورسیکلت های مسابقه ای: حجم و دور موتور بالایی دارند و در کسری از ثانیه سرعت آنها از صفر به صد می رسد.
    موتورسیکلت های تریل: موتورسیکلت های تریل از لحاظ ظاهری، بزرگتر از سایر موتور سیکلت های دیگر هستند و دارای چرخ های بزرگ و سیستم تعلیق حرفه ای می باشند.
    موتورسیکلت های خیابانی: این نوع از موتورسیکلت برای سواری درون شهری مناسب بوده و دارای آلودگی کمتر، سروصدای پایین تر و قیمتی مناسب تر از دو مورد دیگر است. موتورسیکلت های اسکوتر، نمونه ای رایج از این قبیل موتورها می باشد.
    موتورسیکلت های کراس: موتور سیکلت های کراس در واقع زیر مجموعه ی موتورهای تریل هستند که از لحاظ ظاهری، ریز نقش تر و از لحاظ فنی به صورت پیشرفته تر طراحی شده اند و مخصوص مسابقات درون پیست می باشند.
    چگونه یک موتور سیکلت مناسب خریداری کنم؟
    همانطور که گفتیم، موتورسیکلت ها امروزه به یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه و وسیله ی ورزشی مبدل شده است؛ بخصوص در کلان شهر ها که ترافیک همواره در طول روز در شهرها و بزرگراه ها جاریست. اگر به دنبال یک موتورسیکلت مناسب برای خود هستید، پیش از هرچیز هدف خود را از خرید آن مشخص کنید؛ آیا هدف شما از خرید موتورسیکلت، استفاده در پیست مخصوص و مسابقه است یا برای تردد در شهر به آن نیازمند هستید؟ در هر دو صورت نکاتی هست که باید به آن توجه کنید!


    قدم اول در خرید موتورسیکلت انتخاب برند و مدل آن است؛ به این معنی که موتور را برای تردد بین شهری یا مسابقات پیست موتور سواری خریداری می کنید.
    قدم دوم برای خرید موتورسیکلت، اطمینان از ایمنی موتورسیکلت است؛ سلامت قطعات، جنس چرخ ها و بدنه موتورسیکلت‌. همچنین دارا بودن بیمه نامه بسیار ضروری است.
    قدم سوم نیز کم وزن بودن موتور سیکلت است که هنگام سواری بسیار مهم است؛ زیرا موتور های سنگین را در هنگام وقوع حادثه به سختی میتوان کنترل کرد.
    در زیر به چند نوع از بهترین موتورسیکلت های موجود در ایران با برندهای معروف اشاره خواهیم کرد.


    پرواز
    موتورسیکلت پرواز ۱۲۵ سی سی دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری و سیستم راه اندازی موتورسیکلت به صورت استارتی است . بدون شک مهم‌ترین قسمت یک موتورسیکلت، پیشرانه (انجین) آن است. انجین موتورسیکلت پرواز ۱۲۵ سی سی ۴ زمانه ، ۵ دنده با قدرت گشتاور 8.9 است و حداکثر دارای سرعت ۹۳ کیلومتر بر ساعت است. در کنار این ویژگی ها استاندارد آلایندگی این موتور سیکلت در رده EURO 4 قرار گرفته است. سیستم موتور سیکلت ترمز پرواز برای هر دو چرخ جلو و عقب به صورت کاسه ای در نظر گرفته شده است. موتور سیکلت پرواز 125 سی سی مجهز به یک میانه دلنشین باطنی قدرتمند به همراه یک شاسی مستحکم و همچنین ظاهری شیک و در خور است و بی شک می تواند لذت یک سواری نرم و بدون خستگی را برای شما به ارمغان آورد.





    آپاچی
    موتور سیکلت تی وی اس آپاچی دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری و مجهز به سیستم راه اندازی استارتی است. پیشرانه ی آن تک سیلندر و ۴ زمانه است و انجین آن ۲۰۰ سی سی می باشد. حداکثر دارای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و آلایندگی ۴ EURO میباشد. سیستم ترمز این موتور سیکلت برای چرخهای عقب و جلو به صورت دیسکی در نظر گرفته شده و دارای گیربکس ۵ سرعته است؛ وزن آن ۱۴۷ کیلوگرم و مصرف سوخت آن به صورت تقریبی۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. ظرفیت باک در موتور سیکلت آپاچی ۱۴.۵ لیتر بوده و دارای سرعت سنج دیجیتال است.


    بنلی ۲۵۰
    بنلی به طور رسمی در سال ۲۰۱۱در یک شرکت ایتالیایی راه اندازی شد. این موتورسیکلت تنوع بالایی به موتورسیکلت های در حال رشد اضافه کرد. بنلی با محصولات فریبنده ی خود قیمت بازار موتور های حجم بالا را تحت تاثیر خود قرار داد. موتورسیکلت های بنلی در میان موتورسواران درون شعری مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.


    همان‌طور که اشاره شد بنلی ۲۵۰ در دو نسخه تک سیلندر و یا دو سیلندر انژکتوری در ایران موجود است و مدل تک سیلندر به یک انجین ۴ سوپاپ انژکتوری و تک سیلندر چهار سوپاپ چهار زمانه با حجم ۲۴۹ سی سی مجهز شده است. توان خروجی این پیشرانه برابر با ۲۵ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور حاصل از آن نیز به رقم ۲۱.۵ کیلو متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. نیروی حاصل از این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده شش سرعته با کلاچ خیس صفحه روغنی از طریق زنجیر به سوی چرخ عقب روانه می‌شود.


    از طرف دیگر نمونه دو سیلندر بنلی ۲۵۰ نیز دارای یک پیشرانه ۲۴۹ سی سی چهار زمانه هشت سوپاپ است. بیشینه توان این مدل به رقم ۳۱.۵ اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۲۱.۲ نیوتن متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است.


    گلکسی ۱۸۰
    موتور سیکلت گلکسی به دلیل ظاهر جذاب و خشن، صندلی طرح زین، چراغ های مدرن و زیبا و رینگهای جذاب چشم نواز خود علاقمندان بسیاری را جذب خود کرده است.


    موتور سیکلت گلکسی دارای سیستم سوخت رسانی انژکتور و سیستم انتقال قدرت گیربکس ۶ دندان می باشد؛ پیشرانه ی آن تک سیلندر چهار زمانه و حجم انجین ۱۸۳ سی سی است. حداکثر سرعت آن ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ظرفیت باک آن ۱۱ لیتر و استاندارد آلایندگی در این موتور سیکلت ۴ EURO بوده و دارای ۱۳۴.۵ کیلوگرم وزن می باشد.

    دوستان عزیز منبع این مطلب سایت [فقط کاربران می توانند لینک هارا ببینند. ] بود که دوست داشتم آن را با شما هم به اشتراک بگذارم، بنده به شخصه عاشق گلکسی 180 هستم، اما خب سلیقه ها متفاوته، شما کدوم رو می پسندید؟

  2. کاربر زیر از farhad69 برای این پست تشکر کرده است


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدیدکنندگان، این صفحه را با جستجوی این کلمات در موتورهای جستجوگر پیدا کرده اند:

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پرشین موتور
   اکنون ساعت 12:44 بعد از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


    انجمن موتورسيکلت ايران(پرشین موتور) جهت بالابردن سطح فرهنگ و اطلاعات در زمينه موتورسواري راه اندازي شده است
    شماره سامانه پيامکي انجمن : 50002666994466
    برای ثبت شماره خود در سامانه پیامکی نام و نوع موتور خود را به شماره فوق پیامک کنید.
   لطفا در هنگام کپی برداری مطالب و عکس ها منبع و لینک سایت ذکر شود.
   تبدیل فینگلیش به فارسی (بهنویس)

   قدرت گرفته از ویبولتین - طراحی قالب توسط وی بی ایران

 


کاربر گرامي؛

براي مشاهده انجمن پرشین موتور با امکانات کامل بهتر است از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

  1. بستن این دسته بندی
برو بالا